fredag den 10. november 2017

Dag 159

6 november 2017

Dagens indtryk..
Efter morgenkaffen havde Charlotte besluttet at vi skulle gå op til den lille by, Valverde,  lidt oppe ad vejen. God idé mente Morten og jeg. Men TAK,  der var da noget længere end jeg huskede fra vores gåtur derop sidst vi besøgte stedet.  Iøvrigt var der heller ingen flydebroer her sidst,  de blev etableret for et år siden. Dengang fortøjrede vi direkte mod cement molen. Jeg skal da lige love for vi kom på gåtur!  Byskiltet informerede med byen lå 595 m over havet, men den lille restaurant vi ville besøge lå nok 100 m højere endnu. Charlotte og jeg hang noget i bremsen de sidste par hundrede meter, men Morten som er en smule yngre ræcede op ad trappetrinnene i voldsom fart :-). Som jeg husker var der 6 punkter på menukortet,  jeg valgte den mest omfangsrige menu, nemlig Burger Special,  og for at være sikker på at få dækket energi forbruget på den kraftige opstigning X 2. Morten valgte det samme.  Og hold da K... Vi fik burgere.  Normalt viser billeder på menukort mere end der reelt serveres, men her var det omvendt.  Vi fik hver to monster burgere med ost, spejlæg og bacon udover selve burgeren.
Alle der kender mig ved jeg spiser hurtigt,  meget hurtigt. Men Morten satte begge burgere til livs inden jeg knap var begyndt på nr to. Imponerende, første gang jeg nogensinde har oplevet at blive overgået i at spise hurtigt :-)
Turen ned foregik i taxi og sidst på eftermiddagen testede vi marinens baderum. Top karakter. De bedste baderum på hele turen hidtil!
Dagens udfordring: jeg troede det var gåturen på 8 km med 700 højde meter, men det blev overgået af den udfordring det var at æde de to monster burgere,  jeg måtte simpelthen levne..



Ingen kommentarer:

Send en kommentar