torsdag den 2. november 2017

Dag 148

Torsdag d 26 oktober 2017
Dagens indtryk..
I går var dagens udfordring at vurdere om vi kunne ligge for anker i bugten ved Gran Tarajal.  Det kunne vi kun til kl 2130,  så tiltog vinden samtidig med den drejede i øst og dermed sejlede vi i havn. Havnen var så godt som fyldt men inden vi selv spottede en plads, havde vagtmanden spottet os og anviste os en plads længst inde ved siden af en tysk katamaran.  Skipperen, Tobias,  var snakkesalig og mente han havde set os i ankerbugten ved Alvor. Aftenen var utrolig lun, så vi hyggede udenfor resten af aftenen. Jeg sov som en granit blok hele natten og Charlotte måtte ruske liv i mig kl 0830
Efter morgenkaffe gik jeg på havne kontoret og her var proceduren opdelt i to. Told kontor og Marina hver for sig.  Jeg kom af med 12 €
Charlotte havde klargjort båden og vi sejlede straks ud og satte sejl. 5 sek m medvind så det var genakker. Det passede med en bomning og ned med flyvsejl en halv sømil før marinaen. Der lå 4 både for anker, så vi var spændt på om det passede hvad tyske Tobias sagde, at Morro Jable er fuld.  Den var fuld!  Vi lagde ind på en ledig plads hvor der lå fortøjninger og jeg løb hurtigt op på kontoret.  Havnefogeden var optaget så det var en assistent der intet engelsk kunne.  Vi kunne aller nødigst få lov at ligge ved beton molen lige ved tankstation /bilvask og kun een dag. Prisen regnede han nøje ud til 11,72 €
Vi fortøjrede og gik på strandpromenade tur.
Retur ved båden kl 1740, og heldigvis er det højvande.  Der er ingen trappe på beton molen og ved lavvande er der 4 m fra kanten og til dækket.
Dagens udfordring: At komme på havnekontoret og få en plads imens båden ligger på en optaget plads